Png File
جستجو کردن
Close this search box.

مشاور برند سازی کیست؟

تلگرام
واتساپ
توئیتر
ایمیل
4.2/5 - (6 امتیاز)
مشاور برند سازی به مردم کمک می کند تا از عملکرد یک برند قدردانی کند و آن را از دید جدیدی ببیند. آنها تخصص و تجربه خود را در کار با مشتری برای توسعه، مدیریت و ارزیابی یک برند موفق به اشتراک می گذارند. کار از رابط استراتژیک بین مدیریت شرکت و بازاریابی شروع می شود.
بهترین مشاور برند سازی
دکتر محسن سیفی یکی از بهترین مشاوران برند سازی در ایران می باشند. دکتر محسن سیفی همچنین مدیر تیم مشاوران hibrand.ir  می‌باشند. برای مشاوره برند سازی کافی است از طریق لینک های تماس با ایشان درخواست مشاوره بدهید.
تعریف مشاور برند سازی
مشاور برند سازی  و مدیران برند با نام تجاری مانند یک دارایی اقتصادی برخورد می کنند که تأثیری پایدار بر توسعه شرکت دارد. تجارب و بینش های به دست آمده در این زمینه منجر به اعتقاداتی می شود که مبنای توسعه برند فردی و مدیریت برند است.
نقش مشاور برند سازی
مشاور برند سازی با تفکیک تلاش‌های بازاریابی، تبلیغات برند،  و دیگر اقدامات مشتری مدارانه مشتریان خود را قادر می‌سازند تا موقعیت‌یابی استراتژیک برند را توسعه دهند. مشاور برند سازی متعاقباً باید این موقعیت‌یابی و پیام‌های برند را به هر نقطه تماس برند منتقل کند، به طوری که توسط مصرف‌کننده قابل درک باشد. اقدامات تبلیغاتی، کار نمایندگی و تحقیقات بازار موضوعات جداگانه ای هستند و بخشی از مسئولیت های مشاور برند سازی هستند.
تعریف برند (نام تجاری)
نام تجاری – کلمه یا پدیده ای که رفتار خریداران را متحول کرده است، زمانی که همه آنها به دنبال یافتن چیزهای عالی در فروشگاه ها هستند. آنها چندان نگران آنچه در پس شکل گیری پدیده ای رخ می دهد که آنها را به سمت خود در یک فروشگاه خرید می کشاند، نگران نیستند.
تعریف علمی برند (نام تجاری)
برند یک مفهوم بازاریابی یا تجاری نامشهود است که به افراد کمک می کند تا یک شرکت، محصول یا فرد را شناسایی کنند. مردم اغلب برندها را با چیزهایی مانند لوگوها، شعارها یا سایر علائم قابل تشخیص اشتباه می گیرند که ابزارهای بازاریابی هستند که به تبلیغ کالاها و خدمات کمک می کنند.
تعریف انجمن بازاریابی آمریکا از برند (AMA)
«برند «نام، اصطلاح، علامت، نماد یا طرح یا ترکیبی از آنها است که به منظور شناسایی کالاها و خدمات یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان و متمایز ساختن آنها از کالاها و خدمات سایر فروشندگان است.»
تاریخچه برند سازی
در سال 2700 قبل از میلاد از یک چوب فلزی داغ برای ایجاد علامتی بر روی دام استفاده می شد تا صاحبان واقعی آنها بتوانند آنها را شناسایی کنند و در نتیجه از سرقت نیز جلوگیری شود. با توجه به این موضوع، تولیدکنندگان برای متمایز ساختن کالاهای خود در فضای شلوغ بازار شروع به علامت گذاری کالاهای خود کردند و از آن زمان تا کنون کل فرآیند تکامل زیادی پیدا کرده است. با این حال هیچ نام رسمی یا فرآیند تعریف شده ای برای آن وجود نداشت تا اینکه اخیراً انجمن بازاریابی آمریکا در سال 1960 یک تعریف رسمی از کل فرآیند به شرح زیر ارائه کرد:
بنابراین نام تجاری را می توان به عنوان فرآیندی درک کرد که به مدیر برند کمک می کند تا هویت مثبت متمایز از محصول مورد نظر را در ذهن مخاطب هدف مورد نظر ایجاد کند. استراتژی کامل برند باید با هر فعالیتی که برای ایجاد آگاهی بیشتر در مورد برند پیش می‌رود، در هم تنیده و کاملاً هماهنگ باشد.
اهمیت و ضرورت برند سازی
با افزایش جهانی شدن و رقابت شرکت، شرکت‌ ها هم‌ زمان تلاش‌های زیادی را برای ایجاد هویت فردی خود در فضای شلوغ بازار انجام می‌دهند. برای اینکه واقعاً بفهمیم چه کاری باید انجام شود، همراه با مهم‌ترین بخش‌های متقابل آن «چه زمانی» و «چگونه»، همیشه فکر می‌کنم بسیار ضروری است که از اصول اولیه آن شروع کنیم، یعنی همه چیز چگونه شروع شد. و در واقع چه معنایی دارد و قصد انجام آن را دارد، بنابراین به اینجا می‌رویم:
پس چگونه این مفهوم کامل از برندسازی که امروزه بر سرنوشت یک محصول یا یک خدمات جدید در بازار حاکم است، متولد شد؟ خوب، کلمه برند از انگلیسی قدیم گرفته شده است که به معنای “چوب سوزان” است.
مثال برند سازی
«گوگل» را می‌توان به‌عنوان مثالی شگفت‌انگیز در شرایط کنونی در نظر گرفت، زیرا کاربران اینترنت، هر زمان که می‌خواهند یک یا دو مورد را جستجو کنند، فقط آن را در گوگل جستجو می‌کنند و گوگل اکنون مترادفی برای جستجو شده است و این می‌گوید در مورد استراتژی‌های برند که هوشمندانه ساخته شده‌اند.
تحصیلات مشاور برند سازی
رشته برندسازی به این شکل بسیار جوان است و هنوز در حال تکامل است، اما مدیر برند باید با تصویری که می‌خواهد برندش در ذهن مصرف‌کننده به دست بیاورد، کاملاً واضح باشد، استراتژی‌های او باید بر این تمرکز داشته باشد که برندش چقدر خوب تصویر  ایجاد می‌کند، ارتباط برقرار می کند و در قلب و ذهن مشتریان، مشتریان و مشتریان بالقوه قرار دارد، زیرا مجموع تجربیات و ادراکات آنها است. به هر حال، نام تجاری همان چیزی است که در ذهن مصرف کننده باقی می ماند، بسیار شبیه خاطره ای که در آن به عنوان محصول یا خدمات فقط یک لحظه دیگر است، که بازه زمانی محدودی دارد!
آشنایی با ارزش ویژه برند
ارزش ویژه برند به عنوان حق بیمه ای است که توسط شرکت برای محصول یا خدمات خاص خود ارائه می شود، زیرا در مقایسه با خط مشابهی از محصولات یا خدمات با ویژگی ها و کاربردهای یکسان، نامی مشهور و شناخته شده در بازار دارد. این ارزش تجاری است که در نتیجه درک مثبت مصرف کننده از برند و پیشنهادات آن به دست می آید.
تعریف ارزش ویژه برند
ارزش ویژه برند به ارزشی اشاره دارد که یک شرکت از محصولی با نام قابل تشخیص در مقایسه با یک معادل عمومی ایجاد می کند. شرکت‌ها می‌توانند ارزش ویژه برند را برای محصولات خود با به یاد ماندنی کردن، به آسانی قابل تشخیص و برتر در کیفیت و قابلیت اطمینان ایجاد کنند.
ابعاد ارزش ویژه برند چیست؟
وفاداری به برند:  این میزان وفاداری مشتری نسبت به یک برند را توضیح می دهد.
آگاهی از برند: این مورد میزان محبوبیت این برند در بازار است.
کیفیت درک شده: کیفیت ذهنی درک شده مشتری از یک محصول و کارکرد های آن
تداعی های برند: تداعی های ذهنی و تصاویر درک شده به همراه برند
دارایی های اختصاصی : مجموعه دارایی های ملموس و یا ناملموس یک برند
تفاوت بین برند و ارزش ویژه برند چیست؟
برند یک وعده، احساس، انتظار و تجربه است. نکته قابل تامل در رابطه با برند این است که ارزش ویژه برند با ارزش برند برابری نمی کند. ارزش ویژه برند بر ذهنیت مصرف کننده از ارزش متصور از آن برند متمرکز است، زیرا ارزش آن از ادراکات، تجربیات، خاطرات و تداعی های مصرف کننده در مورد برند ناشی می شود.
چگونه مشاور برند سازی ارزش ویژه را ارتقا می دهد؟
مشاور برند سازی می تواند با ایجاد یک ارتباط عاطفی از طریق بازاریابی و کمپین های تبلیغاتی مختلف، سطح مثبت و بالایی از ارزش ویژه برند را برای خط خاص محصولات یا خدمات خود با به یاد ماندنی کردن و شناخته شدن آنها در ذهن مصرف کنندگان ایجاد کند. اما مهمتر از همه، پیشنهادها باید از نظر کیفیت و قابل اعتماد بودن برای ایجاد ارزش ویژه برند خوب باشند و اگر اینطور نباشد، هیچ مقدار از فعالیت های  بازاریابی یا تبلیغاتی نمی تواند به شرکت در دستیابی به این هدف مورد نیاز کمک کند. حتی زمانی که کیفیت عالی است، شرکت ها باید کمپین های بازاریابی زیادی را برای ایجاد ارزش ویژه برند انجام دهند.

به عنوان مثال، اگر مصرف کنندگان یک محصول عمومی را به جای یک محصول مارک دار انتخاب می کنند، این نتیجه ارزش ویژه نام تجاری منفی نسبت به برند و محصول آن است و دلایل آن می تواند از آسیب استفاده از محصول به محیط زیست گرفته تا ارزش عملیاتی آن متفاوت باشد. عملکرد مطابق وعده برند نیست.

 

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه چیزی میخوانید

مقالات مرتبط