5/5 - (4 امتیاز)
پرسونال برند چیست؟
10 راه برای ساختن یک برند شخصی
هنگامی که برند سازی شخصی را انتخاب می کنید، به مخاطبان خود می گویید که چه کسی هستید، چه نوع ارزش هایی را در خود گنجانده اید، چه هویت های منحصر به فردی دارید و چه تفاوتی با بقیه دارید؟
این یک فرآیند مستمر است که تأثیر شما را در جایگاه هدف به پایدارترین و سازنده ترین شکل ممکن بهینه می کند. آیا می دانید منظور مردم از زمانی که می گویند برنامه هایی برای ایجاد برند خود دارند چیست؟
تعریف برندسازی شخصی
در یکی از مصاحبه ها، جیسون هارتمن همچنین می گوید که: برندسازی شخصی شما چیزی نیست جز وعده ای که به مشتریان خود می دهید – و این قول از کیفیت، شایستگی، قابلیت اطمینان و ثبات برخوردار خواهد بود.
در این مقاله، ما عمیقاً به دنیای برندسازی شخصی می پردازیم تا راه های کلیدی را که از طریق آنها می توان برندسازی شخصی را به شیوه ای مبتنی بر نتیجه انجام داد، درک کنیم.بنابراین، بدون هیچ تلاشی، اجازه دهید فوراً شروع کنیم.
کتاب برند سازی شخصی
کتاب دانشنامه برند از برترین کتاب های حوزه برندینگ است. دلیل اصلی شروع تالیف کتاب” دانشنامه برند “ایجاد یک اثر قوی در بازار نشر کشور بود که حداکثر سرفصل های مرتبط با برند را تحت پوشش قرار دهد. ضمن اینکه اثر بتواند بعد از ارائه علمی مطالب ، ساز و کار سنجش موضوع را در اختیار دانشجویان و مشاوران بازاریابی قرار دهد. لذا آنچه در این اثر مطالعه می کنید صرفاً تلاشی است در جهت یکپارچه کردن مفاهیم علمی برندکه شامل 16 سر فصل مجزا می باشند. در هر فصل تلاش شده ترکیبی مناسب از مطرح ترین تعاریف، ابعاد و مدل های علمی مطرح در آن حوزه با هدف رسیدن به جامعیت نظری و کسب رضایت مخاطب چینش شود. همچنین برای اجرا و سنجش مفاهیم علمی در هر فصل پرسشنامه علمی ارائه شده است.
مقدمه ای بر برند سازی شخصی
آیا تا به حال به داشتن یک برند برای خود فکر کرده اید؟
وقتی می گوییم برند شخصی دقیقاً منظور ما این است. اکنون، ممکن است این مفهومی باشد که برای شما بیگانه است، اما ما همین الان و اینجا درباره آن بحث خواهیم کرد. در دنیای آنلاین، برندسازی شخصی حیاتی است.
شما یک کسب و کار دارید، یا یک کارآفرین، یک سلبریتی یا یک تأثیرگذار عصر جدید هستید، باید دسترسی، نفوذ و هویت خود را به یک برند تبدیل کنید تا بتوانید حضوری پایدار، طولانی مدت، جذاب و سودآور داشته باشید.
وقتی نام خود را در گوگل جستجو می کنید، نتایج بسیار زیادی به دست می آید. این به این دلیل است که افراد می توانند نام های خود را در سراسر جهان به اشتراک بگذارند. با این حال، وقتی اطلاعاتی در مورد خودتان پیدا می کنید، آیا می دانید این همان چیزی است که مردم می بینند؟
شما هرگز نمی توانید مطمئن باشید، درست است؟ اینجاست که موضوع برندسازی به بهترین شکل به کمک شما می آید.
برند شخصی چیست؟
برند شخصی یک شرکت یا یک فرد به روشی اشاره دارد که برای تبلیغ و ارائه خود استفاده می کند. این ترکیبی بی نظیر از فردیت، مهارت و تجربه شماست که می خواهید همه آن را ببینند و درک کنند. به طور خلاصه، برند شخصی شما داستانی را برای مردم تعریف می کند که آنها درباره شما نمی دانستند.
برند سازی شخصی ابزاری برای ایجاد تمایز
اکثر مردم معمولاً از برندسازی شخصی استفاده می کنند تا خود را از دیگران متمایز کنند. اگر این کار را به درستی انجام دهید، می توانید از برندسازی شخصی خود برای تبلیغ شرکت خود استفاده کنید که ممکن است منجر به موفقیت بیشتر آن شود. در دورانی که اینترنت چندان رایج نبود، برندسازی شخصی تقریباً یک افسانه بود. پس بیشتر مردم از کارت ویزیت خود برای تبلیغ خود استفاده کردند. بنابراین، همانطور که از قبل میدانید، اگر شما یک سلبریتی نبودید یا در دنیای رسانهها جایگاه بالایی نداشتید، اکثر مردم هرگز شما را نمیشناختند.
با این حال، این روزها، به دلیل در دسترس بودن اینترنت، تبلیغ برند شخصی شخصی بسیار آسان تر شده است. اکنون، برای کمک به خود، فقط باید یک پست را در هر یک از پلتفرم های رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
اهمیت ایجاد یک برند شخصی
چرا برندسازی شخصی برای همه ضروری است؟
با استفاده مناسب از برندسازی شخصی، به راحتی می توانید مهارت ها و دانش خود را در یک زمینه خاص تنها در یک خط به مردم بگویید. اگر می خواهید در چشمان عموم تأثیرگذار باشید، به یک برند شخصی قابل اعتماد و مناسب نیاز دارید. این به شما کمک می کند تا از همه افراد دیگر در بازار متمایز شوید.
علاوه بر خودتان، با یک برند شخصی قوی، می توانید شرکت خود را نیز تبلیغ کنید. می تواند برای کسانی که در حال راه اندازی یک کسب و کار کوچک هستند مفید باشد. بنابراین، اگر به کارآفرین شدن فکر می کنید، ابتدا ایجاد یک برند شخصی برجسته می تواند ایده خوبی باشد.
نکات مهم برند سازی شخصی
-
برندسازی شخصی حول محور اصالت، تعریف شخصی، شفافیت و مسئولیت پذیری می چرخد.
-
برند شخصی شما نحوه تبلیغ خودتان است.
-
برندسازی شخصی ترکیب منحصربهفردی از مهارتها، تجربه و شخصیت است که میخواهید مخاطبانتان فقط در جایگاه هدفتان با شما ارتباط برقرار کنند.
-
به عبارت دیگر، برندسازی شخصی را میتوان بهعنوان بیان داستان شما و در نتیجه شیوهای که منعکسکننده رفتار، رفتار، سخنان گفتهشده و ناگفته، نگرشها و حضور شما در بازار است، درک کرد.
یک پاسخ
مقاله برند سازی شخصی عالی بود