Png File
جستجو کردن
Close this search box.

برند سازی شخصی

تلگرام
واتساپ
توئیتر
ایمیل
5/5 - (4 امتیاز)
 
پرسونال برند چیست؟
 10 راه برای ساختن یک برند شخصی
هنگامی که برند سازی شخصی را انتخاب می کنید، به مخاطبان خود می گویید که چه کسی هستید، چه نوع ارزش هایی را در خود گنجانده اید، چه هویت های منحصر به فردی دارید و چه تفاوتی با بقیه دارید؟
این یک فرآیند مستمر است که تأثیر شما را در جایگاه هدف به پایدارترین و سازنده ترین شکل ممکن بهینه می کند. آیا می دانید منظور مردم از زمانی که می گویند برنامه هایی برای ایجاد برند خود دارند چیست؟
تعریف برندسازی شخصی
در یکی از مصاحبه ها، جیسون هارتمن همچنین می گوید که: برندسازی شخصی شما چیزی نیست جز وعده ای که به مشتریان خود می دهید – و این قول از کیفیت، شایستگی، قابلیت اطمینان و ثبات برخوردار خواهد بود.

در این مقاله، ما عمیقاً به دنیای برندسازی شخصی می پردازیم تا راه های کلیدی را که از طریق آنها می توان برندسازی شخصی را به شیوه ای مبتنی بر نتیجه انجام داد، درک کنیم.بنابراین، بدون هیچ تلاشی، اجازه دهید فوراً شروع کنیم.
کتاب برند سازی شخصی
کتاب دانشنامه برند از برترین کتاب های حوزه برندینگ است. دلیل اصلی شروع تالیف کتاب” دانشنامه برند “ایجاد یک اثر قوی در بازار نشر کشور بود که حداکثر سرفصل های مرتبط با برند را تحت پوشش قرار دهد. ضمن اینکه اثر بتواند بعد از ارائه علمی مطالب ، ساز و کار سنجش موضوع را در اختیار دانشجویان و مشاوران بازاریابی قرار دهد. لذا آنچه در این اثر مطالعه می کنید صرفاً تلاشی است در جهت یکپارچه کردن مفاهیم علمی برندکه شامل 16 سر فصل مجزا می باشند. در هر فصل تلاش شده ترکیبی مناسب از مطرح ترین تعاریف، ابعاد و مدل های علمی مطرح در آن حوزه با هدف رسیدن به جامعیت نظری و کسب رضایت مخاطب چینش شود. همچنین برای اجرا و سنجش مفاهیم علمی در هر فصل پرسشنامه علمی ارائه شده است.
مقدمه ای بر برند سازی شخصی
آیا تا به حال به داشتن یک برند برای خود فکر کرده اید؟
وقتی می گوییم برند شخصی دقیقاً منظور ما این است. اکنون، ممکن است این مفهومی باشد که برای شما بیگانه است، اما ما همین الان و اینجا درباره آن بحث خواهیم کرد. در دنیای آنلاین، برندسازی شخصی حیاتی است.
شما یک کسب و کار دارید، یا یک کارآفرین، یک سلبریتی یا یک تأثیرگذار عصر جدید هستید، باید دسترسی، نفوذ و هویت خود را به یک برند تبدیل کنید تا بتوانید حضوری پایدار، طولانی مدت، جذاب و سودآور داشته باشید.
وقتی نام خود را در گوگل جستجو می کنید، نتایج بسیار زیادی به دست می آید. این به این دلیل است که افراد می توانند نام های خود را در سراسر جهان به اشتراک بگذارند. با این حال، وقتی اطلاعاتی در مورد خودتان پیدا می کنید، آیا می دانید این همان چیزی است که مردم می بینند؟
شما هرگز نمی توانید مطمئن باشید، درست است؟ اینجاست که موضوع برندسازی به بهترین شکل به کمک شما می آید.
برند شخصی چیست؟
برند شخصی یک شرکت یا یک فرد به روشی اشاره دارد که برای تبلیغ و ارائه خود استفاده می کند. این ترکیبی بی نظیر از فردیت، مهارت و تجربه شماست که می خواهید همه آن را ببینند و درک کنند. به طور خلاصه، برند شخصی شما داستانی را برای مردم تعریف می کند که آنها درباره شما نمی دانستند.
برند سازی شخصی ابزاری برای ایجاد تمایز
اکثر مردم معمولاً از برندسازی شخصی استفاده می کنند تا خود را از دیگران متمایز کنند. اگر این کار را به درستی انجام دهید، می توانید از برندسازی شخصی خود برای تبلیغ شرکت خود استفاده کنید که ممکن است منجر به موفقیت بیشتر آن شود. در دورانی که اینترنت چندان رایج نبود، برندسازی شخصی تقریباً یک افسانه بود. پس بیشتر مردم از کارت ویزیت خود برای تبلیغ خود استفاده کردند. بنابراین، همانطور که از قبل می‌دانید، اگر شما یک سلبریتی نبودید یا در دنیای رسانه‌ها جایگاه بالایی نداشتید، اکثر مردم هرگز شما را نمی‌شناختند.
با این حال، این روزها، به دلیل در دسترس بودن اینترنت، تبلیغ برند شخصی شخصی بسیار آسان تر شده است. اکنون، برای کمک به خود، فقط باید یک پست را در هر یک از پلتفرم های رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
اهمیت ایجاد یک برند شخصی
چرا برندسازی شخصی برای همه ضروری است؟
با استفاده مناسب از برندسازی شخصی، به راحتی می توانید مهارت ها و دانش خود را در یک زمینه خاص تنها در یک خط به مردم بگویید. اگر می خواهید در چشمان عموم تأثیرگذار باشید، به یک برند شخصی قابل اعتماد و مناسب نیاز دارید. این به شما کمک می کند تا از همه افراد دیگر در بازار متمایز شوید.
علاوه بر خودتان، با یک برند شخصی قوی، می توانید شرکت خود را نیز تبلیغ کنید. می تواند برای کسانی که در حال راه اندازی یک کسب و کار کوچک هستند مفید باشد. بنابراین، اگر به کارآفرین شدن فکر می کنید، ابتدا ایجاد یک برند شخصی برجسته می تواند ایده خوبی باشد.
نکات مهم برند سازی شخصی
  • برندسازی شخصی حول محور اصالت، تعریف شخصی، شفافیت و مسئولیت پذیری می چرخد.
  • برند شخصی شما نحوه تبلیغ خودتان است.
  • برندسازی شخصی ترکیب منحصربه‌فردی از مهارت‌ها، تجربه و شخصیت است که می‌خواهید مخاطبانتان فقط در جایگاه هدفتان با شما ارتباط برقرار کنند.
  • به عبارت دیگر، برندسازی شخصی را می‌توان به‌عنوان بیان داستان شما و در نتیجه شیوه‌ای که منعکس‌کننده رفتار، رفتار، سخنان گفته‌شده و ناگفته، نگرش‌ها و حضور شما در بازار است، درک کرد.
بنابراین، وقتی صحبت از تعریف برندسازی شخصی می شود، می توان گفت که شما از برندسازی شخصی خود برای متمایز شدن از رقبای خود استفاده می کنید. اگر این کار به خوبی انجام شود، می توانید از برندسازی شخصی خود در کنار کسب و کار خود به گونه ای استفاده کنید که هیچ شکل دیگری از برندسازی هرگز مزایایی را ارائه ندهد.
برند سازی شخصی به عنوان اعتبار
در مجموع، برندسازی شخصی شما ترکیبی از تعریف شما، اعتبار و تصویری است که مردم شما را می شناسند. این اغلب ترکیبی از این است که آنها در دنیا چگونه به نظر شما می آیند، رسانه ها چگونه شما را به تصویر می کشند، و بنابراین تصوری که مردم از دانش آنلاین موجود در مورد شما به دست می آورند.
اکثر مردم برندسازی شخصی را کاری تقریبا غیرممکن می دانند. این می تواند تا حدودی برای چند نفر صادق باشد، به خصوص اگر نمی دانید چگونه یا از کجا شروع کنید. با این حال، هنگامی که دقیقاً چیزی را که به دنبال آن بودید پیدا کردید، می توانید یک برند شخصی ایجاد کنید و به راحتی آن را مشهور کنید.
بنابراین، در اینجا، برای کمک به شما برای درک همه چیز، در مورد جنبه های مختلف برندسازی شخصی به شیوه ای آموزنده صحبت خواهیم کرد. بنابراین، اگر می خواهید همه چیز را در مورد آنها بدانید، به خواندن ادامه دهید.
چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم؟
نکات مفید برای برندسازی شخصی
همانطور که قبلا ذکر شد، اگر نمی دانید چگونه شروع کنید، ایجاد یک برند شخصی می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. بنابراین، اولین کاری که باید انجام دهید این است که برنامه ریزی کنید که چگونه سفر خود را شروع کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند.
1) متمرکز ماندن برای برندسازی شخصی بسیار مهم است
تقریباً همه کسانی که می خواهند یک کارآفرین موفق باشند، رویای ایجاد یک برند شخصی مناسب را در سر می پرورانند. با این حال، وقتی نوبت به کار روی آن می‌رسد، اکثر آنها عموماً تمرکز خود را از دست می‌دهند و تسلیم می‌شوند.
بنابراین، مانند همه چیز، اگر می خواهید برند شخصی خود را راه اندازی کنید، باید تمرکز خود را حفظ کنید. شما می توانید این کار را با یافتن جنبه هایی که در آنها به طور کلی برتری دارید شروع کنید. برای این کار، می‌توانید ویژگی‌هایی را که اکثر مردم معمولاً از شما تعریف می‌کنند، جستجو کنید.
علاوه بر این، شما همچنین باید یک پیام کلیدی را پیدا کرده و تصمیم بگیرید که می خواهید از طریق برند شخصی خود ارائه دهید و به آن پایبند باشید. علاوه بر این، شما همچنین باید موضوعات یا پروژه هایی را پیدا کنید که به هیچ وجه باعث خستگی شما نمی شوند. مهمتر از همه، شما همچنین باید دقیقاً چیزی را پیدا کنید که به شما انگیزه می دهد تا ادامه دهید.
اغلب اوقات، مانند هر کس دیگری، شما نیز هنگام یافتن تمام این نکات ذکر شده در بالا با مشکلاتی روبرو می شوید. بنابراین، در این صورت، مطمئن شوید که از دوستان، اعضای خانواده یا حتی همکاران خود کمک بگیرید. هنگامی که کاملاً از ویژگی های خود آگاه شدید، می توانید تصمیم بگیرید که چگونه در برندسازی شخصی خود بگنجانید.
با این حال، کاملاً مشهود است که اکثر مردم معمولاً در انتخاب یک جایگاه خاص برای محدود کردن خود از محدود بودن تلاش می کنند. با این حال، این اشتباه است. وقتی شروع می کنید، همیشه باید فقط به یک جنبه یا زمینه پایبند باشید. هنگامی که با آن موفق شدید، سپس می توانید خود را تکامل دهید و شروع به تسخیر سایر زمینه های کسب و کار کنید.
2) برای برندسازی شخصی مؤثر، معتبر و واقعی باشید
یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود برند شخصی شما این است که واقعی و معتبر باشید.
شما باید این را بدون توجه به آنچه انجام می دهید یا هر کجا که می روید دنبال کنید. اگر به فکر بهبود برند شخصی خود از طریق رسانه های اجتماعی هستید، این پیشنهاد برای شما بسیار کاربردی خواهد بود.
در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، اکثر مردم از طریق پست‌های شما درباره شما قضاوت می‌کنند. بنابراین، اگر شما اصیل نیستید یا دوگانه گرایی را نشان نمی دهید، آنها به درستی عمل شما را خواهند دید.
این ممکن است بر برند شخصی شما تأثیر بگذارد و همچنین ممکن است باعث شود مخاطبان بالقوه خود را از دست بدهید.
3) تلاش برای روایت یک داستان برای برندسازی شخصی ضروری است
برند شخصی شما به همه درباره شخصیت شما می گوید و داستانی منحصر به فرد در مورد خودتان روایت می کند.
اگر برندسازی شخصی شما داستانی در مورد خودتان تعریف نمی کند، برای شما بسیار دشوار خواهد بود که خودتان مخاطبان خود را درگیر خود نگه دارید.
با این حال، این روزها دیگر مونولوگ های پیری کار نمی کنند.
بنابراین، اگر از آنها در برندسازی شخصی خود استفاده کنید، بسیار کسل کننده به نظر می رسد، که به نوبه خود می تواند باعث شود مخاطبان بالقوه خود را از دست بدهید.
4) نقاط قوت و ضعف خود را برای برندسازی شخصی قوی مشخص کنید
برند شخصی شما نه تنها بازتاب شخصیت شما را تعیین می کند، بلکه آینده شما را نیز مشخص می کند.
بنابراین، علاوه بر درک توانایی ها و مهارت های خود، باید نقاط قوت و ضعف خود را نیز ارزیابی کنید. فقط بعد از اینکه اینها را فهمیدید، می توانید بفهمید که کدام بخش یا صنعت برای هدف شما مناسب است.
بعلاوه، اگر نقاط ضعف خود را بشناسید، متوجه خواهید شد که در چه زمینه هایی هنوز باید کار کنید. این نه تنها کارایی کلی شما را افزایش می دهد، بلکه به شما کمک می کند تا خود را به روشی بهتر ارزیابی کنید.
علاوه بر اینها، باید عادت به پیش بینی آینده خود نیز داشته باشید. برای آن، می توانید با فکر کردن در مورد آنچه می خواهید در ده سال آینده به دست آورید، شروع کنید. می تواند به شما در درک و تعیین مراحلی که باید برای رسیدن به آنجا بردارید کمک کند.
5) مخاطبان خود را برای برندسازی شخصی موثر شناسایی کنید
پس از انجام دو مرحله قبلی، باید مخاطبانی را که برای ارتقای برند شخصی خود باید به آنها دسترسی داشته باشید، شناسایی کنید.
اگر می‌خواهید با افراد دیگر شرکت‌های بزرگ‌تر، به‌ویژه رهبران آن‌ها ارتباط برقرار کنید، باید یک برند شخصی قوی‌تر و کاملاً تعریف‌شده ایجاد کنید.
از طرف دیگر، اگر می خواهید یک فرد مشهور را از طریق برند شخصی خود جذب کنید، باید به روش دیگری کار کنید.
اگر بتوانید به سرعت مخاطبان خود را مشخص کنید، ساختن داستان و ایجاد برند شخصی برای شما بسیار آسان تر خواهد بود.
6) تحقیقات کاملی در مورد صنعت مورد نظر برای انجام برندسازی شخصی انجام دهید
هنگامی که در مورد صنعت یا زمینه ای که می خواهید انتخاب کنید، مطلع شدید، باید تحقیقات کاملی در مورد آن انجام دهید.
برای آن، ابتدا رهبران این میدان را پیدا کنید. پس از آن، شما باید آنلاین شوید و شروع به دنبال کردن آنها کنید. این به شما کمک می کند تا در مورد آنها بیشتر بدانید و بررسی کنید که آنها برای بهبود خود چه می کنند.
جدا از آن برنامه روزانه که آنها را دنبال می کنند، باید وبلاگ آنها را نیز بخوانید تا در راهیابی به آنها کمک کنید تا برند شخصی خود را تقویت کند. وقتی شروع می کنید، ابتدا باید از آنها تقلید کنید تا بفهمید که چگونه فکر می کنید یا چگونه کار می کنید. زمانی که کمی با آن مهارت پیدا کردید، می توانید کار بهتری را انجام دهید.
برای ساختن برند شخصی خود، باید از دیگران متمایز شوید. با این حال، اگر ندانید که سایر تاپرها چه می توانند، به اوج برسند برای شما بسیار مشکل خواهد بود.
7) آمادگی برای شکست نقش مهمی در برندسازی شخصی دارد
مانند همه چیز، اگر برای اولین بار است که وارد دنیای برندسازی شخصی می شود، ناگزیر کمتر یک بار شکست خورد.
بنابراین، با هر قدمی که برمی دارید، همیشه انتظار دارید که با شکست مواجه شوید. با این حال، اجازه می دهد که احساس شکست بر سر شما غلبه کند.
شما همیشه سر خود را بالا نگه دارید، اعتماد به نفس داشته باشید و از اشتباهات خود درس بگیرید. این به شما کمک می کند که همیشه ممکن است برای شما اتفاق بیفتد در حین برداشتن گامی متفاوت آگاه باشید.
8) برای اطمینان از برندسازی شخصی تأثیر منفی ایجاد کنید
برندسازی شخصی باید همیشه مثبت باشد.
یک برند شخصی منفی روی این موضوع تاثیر می گذارد و مخاطبان را از شما دور می کند.
بنابراین، همیشه سعی کنید نگرش مثبتی را در مورد همه چیز داشته باشید و از طریق پست های خود در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مثبت اندیشی کنید تا برند شخصی خود را تقویت کنید.
9) حضور آنلاین خود را برای برندسازی شخصی سریع و پایدار بهینه کنید
برای اطمینان از برندسازی شخصی در اطراف خود، باید از کانال های آنلاین کاملاً استفاده کنید.

آگاهی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و انواع وب‌سایت‌هایی که به خوبی با صنعت، جایگاه و مخاطبان هدف شما مطابقت دارند و از آن برای حضور آنلاین برای برندسازی شخصی مؤثر استفاده می‌کنند.
مخاطبان، همکاران، منابع انسانی و غیره باید از ویژگی‌های کلیدی شما آگاه باشند و پلتفرم‌های آنلاین در این امر ضروری هستند.
 
10) حضور شما باید یک میراث برای برندسازی شخصی طولانی مدت در پشت شما ایجاد کند
اکنون، آخرین نقطه به تلاش‌ها، تلاش‌ها، استراتژی‌ها و ویژگی‌هایی می‌شود که میراثی را به‌عنوان یک برند پشت سر شما بر جای می‌گذارند.
یک حضور در بازار وجود داشته باشد تا مردم فقط با چند ویژگی کلیدی، نام، شعار و … مرتبط با شما، به شما یادآوری کنند.
بنابراین، وجودی که به شما امکان می‌دهد تا مکان دائمی در قلب و ذهن کاربران خود را داشته باشید، ایجاد می‌کند، در واقعیتی که خیلی هم هستید، یکی از حیاتی‌ترین افراد برای برندسازی شخصی فعال نیست.
بسته بندی برندینگ شخصی!
برند شخصی نوعی پروژه مادام‌العمر است که در طول سال مدام در حال تغییر و تحول است، بنابراین مردم (عمدتاً مخاطبان هدف) به یاد فرد ادامه می‌دهند.
حتی افراد با مشخصات بالا می دانند که ساختن یک برند شخصی و حفظ آن در سطح برجسته بسیار سخت است. بنابراین، ایجاد یک برند مثبت و ماهر برای شما کافی نخواهد بود. همچنین باید به طور مداوم به کار آن ادامه دهید.
امیدواریم نکاتی که در بالا ذکر شد به شما در تضمین برندسازی شخصی موثر برای شما کمک کند.
ست گودین در حالی که در مورد برندسازی صحبت می کند، می گوید:
قول دادن و عمل به آنها راهی عالی برای ساختن یک برند است.
بنابراین، به این نکات توجه کنید تا برندسازی شخصی موثری را در اطراف خود انجام دهید.
نظر شما در مورد اهمیت برندسازی شخصی چیست؟
آیا هیچ یک از نکات مهمی را که به نظر شما برای برندسازی شخصی مؤثر مفید می‌دانید نادیده گرفته‌ایم؟ نظرات خود را در نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه چیزی میخوانید

مقالات مرتبط