مشاور برندسازی
مشاور برندسازی از مشاغل جدیدی است که به تازگی در دنیا طرفدار پیدا کرده است. مشاور برندسازی جزو مشاغلی است که تخصص بسیار زیادی در زمینه بازاریابی و برند سازی نیاز دارد. بهترین مشاور برند سازی ایران که دارای سوابق اجرایی و دارای کتاب چاپ شده در این زمینه است دکتر محسن سیفی می باشد.
مدرس برند سازی
یکی از برترین مدرسان حوزه برند سازی دکتر محسن سیفی مولف کتاب دانشنامه برند است. وی در حوزه برند سازی دارای مقالات علمی و تجربیات عملی مشاور می باشد.
کتاب برند سازی
کتاب دانشنامه برند از برترین کتاب های حوزه برندینگ است. دلیل اصلی شروع تالیف کتاب” دانشنامه برند “ایجاد یک اثر قوی در بازار نشر کشور بود که حداکثر سرفصل های مرتبط با برند را تحت پوشش قرار دهد. ضمن اینکه اثر بتواند بعد از ارائه علمی مطالب ، ساز و کار سنجش موضوع را در اختیار دانشجویان و مشاوران بازاریابی قرار دهد. لذا آنچه در این اثر مطالعه می کنید صرفاً تلاشی است در جهت یکپارچه کردن مفاهیم علمی برندکه شامل 16 سر فصل مجزا می باشند. در هر فصل تلاش شده ترکیبی مناسب از مطرح ترین تعاریف، ابعاد و مدل های علمی مطرح در آن حوزه با هدف رسیدن به جامعیت نظری و کسب رضایت مخاطب چینش شود. همچنین برای اجرا و سنجش مفاهیم علمی در هر فصل پرسشنامه علمی ارائه شده است.
تعریف برندسازی
برندسازی فرآیندی است که در ایجاد هویت، نام و تصویر خاص و منحصربهفرد از شرکت یا محصول در بازار و در ذهن مصرفکنندگان از طریق کمپینهای مختلف بازاریابی، تبلیغات و تبلیغاتی با موضوع و پیام منسجم انجام میشود.
اهداف مشاور برندسازی
هدف اصلی مشاور برندسازی، ایجاد حضور چشمگیر و متمایز در بازار و در کل صنعت است که مشتریان وفادار را جذب کرده و آنها را حفظ کند.
1. مزیت رقابتی
هنگامی که برندسازی به درستی توسط مدیریت و بخش بازاریابی شرکت انجام می شود و عوامل دقیق و پیچیده ای از جمله جایگاه برند و قدرت برند رقبا در بازار، پیشنهادات فروش منحصر به فرد آنها، فراوانی فعالیت های برندسازی، بازاریابی و تبلیغاتی آنها و سلایق و ترجیحات بازار هدف به همراه سایر مطالعات و تحقیقات مرتبط دیگر؛ طرح و نقشه برندینگ منطقی و معتبر طراحی و اجرا می شود که مزیت رقابتی را به شرکت می بخشد.
2. شناخت مشتری
مفهوم برند سازی شامل شرکت در رویدادهای تبلیغاتی مختلف، نمایشگاهها، نمایشگاههای تجاری و مناسبتهای مختلف دیگری است که به نفع برند و شرکت است. بعلاوه سایر فعالیت های بازاریابی مانند احتکار و نمایش تابلوها، تبلیغات رادیویی، تبلیغات چاپی و تبلیغات تلویزیونی در میان سایر موارد با رویکرد بازاریابی 360 درجه، یک عامل یادآوری را در ذهن مصرف کنندگان با پیام رسانی مداوم و منسجم به اوج می رساند که منجر به این واقعیت می شود که مصرف کننده پس از مشاهده لوگو، برچسب، رنگ های برند و سایر عناصر خلاقانه که نشان دهنده برند و پیشنهادات آن است، برند را تشخیص می دهد.
3. وفاداری مشتری
قانون سرانگشتی بازاریابی میگوید که فعالیت های برندسازی باید از نظر ماهیت و فرآیند سازگار باشند تا حضور در بازار را برای شرکت مشخص و توسعه دهند و از رقبا جلوتر بمانند. و هنگامی که نام تجاری و عناصر آن در ذهن مصرف کننده ثبت شد و او به خریدهای مکرر روی آورد و برند را برای دوستان و خانواده خود تأیید کرد و به علاوه سطوح عالی خدمات مشتری را تجربه کرد و شاهد حکمرانی برند بود. در بازار با فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی، سطح بالایی از وفاداری و وابستگی در ذهن او ایجاد می شود.
4. معرفی آسان خط جدید محصولات
زمانی که برند در تصاحب یک بازار خاص و مخاطبان هدف خود از طریق تکنیکهای برندسازی و بازاریابی موفق باشد و نام و شهرت در صنعت را با مزیت رقابتی ایجاد کند، برای شرکت آسانتر است که محصولات خط جدید را نیز به بازار عرضه کند. به عنوان بازارهای جدید و دست نخورده، سطح خاصی از اطمینان و چابکی برای برند وجود دارد، زیرا اکنون جایگاهی در صنعت ایجاد کرده است.
5. فروش و حاشیه سود بالاتر
همانطور که قبلاً ذکر شد، برندسازی فرآیندی مستمر و منسجم است زیرا لازم است در دید مشتری و همچنین با فعالیت های هدفمند و ابزارهای تبلیغاتی حضور داشته باشد. مصرف کنندگان به خوبی از برند، مبانی، ارزش ها، نقاط قوت و USP آگاه هستند که نتیجه مستقیمی بر مصرف کنندگانی دارد که محصولات و خدمات برند را در حالت تکرار خریداری می کنند و در نتیجه به میزان فروش و حاشیه سود بیشتری دست می یابند.
انواع برندسازی
1. نام تجاری محصول
مفهوم برندسازی محصول با برندسازی شرکتی کاملاً متفاوت است زیرا در اینجا هدف اصلی شرکت ترویج محصول تازه راه اندازی شده در بازار در ذهن مصرف کنندگان ایجاد ارتباط عاطفی است به طوری که هفتگی، ماهانه، فصلی و اهداف فروش سالانه محقق می شود.
این شرکت به فعالیتهای بازاریابی مختلف مانند تبلیغات در تلویزیون، روزنامهها، مجلات، نشریات، رسانههای اجتماعی، احتکار، تابلوها و میزبانی از سایر کمپینهای بالای خط و زیر خط برای ایجاد آگاهی در بازار در بحبوحه رقابت سرسخت شرکتهای مختلف FMCG و خردهفروشی مسیر برندسازی محصول را برای تبلیغ محصولات خود که سریع حرکت میکنند و ماندگاری محدودی دارند، انتخاب میکنند.
2. برندسازی شرکتی
مفهوم برندسازی شرکتی را می توان زمانی توصیف کرد که شرکت در صنعت جدید است و می خواهد خود را به عنوان یک شرکت شرکتی با ارزش ها، اهداف، مبانی، اخلاق تجاری و اهداف خود برای ایجاد هویت متمایز در بازار و یک صنعت معرفی کند. در کل. این منفعت مستقیم برای فروش محصولات و خدمات ارائه شده توسط شرکت دارد، زیرا هنگامی که اهداف برندسازی شرکتی مشخص شد، مصرف کنندگان قطعا مایلند که پیشنهادات شرکت را امتحان کنند.
برای برندسازی موفق شرکت، حمایت مالی از رویدادهای مختلف مرتبط با برند، تبلیغات رسانه های اجتماعی و تمرین های روابط عمومی برای شرکت ضروری است. این مفهوم همچنین برای شرکتهای مستقری که میخواهند به دلیل تغییر پویایی کسبوکار، تغییر سلیقه مصرفکنندگان و رقابت فزاینده، نام تجاری خود را در بازار تغییر دهند، قابل استفاده است.
3. برندسازی شخصی
مفهوم برندسازی شخصی معمولاً توسط سیاستمداران، ستارگان سینما، ورزشکاران، افراد اجتماعی و هر فردی که دارای موقعیت مشهور در بازار است و از آن برخوردار است، انتخاب و دنبال می شود. حضور در کانال های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین، توییتر و سایر موارد همراه با اقدامات صحیح شرکت های روابط عمومی برای ایجاد یک برندینگ شخصی موفق کاملا ضروری است. هنگامی که فرد مشهور در برندسازی شخصی خود موفق شد، به عنوان سفیر برند برای برندهای موفق مختلف که نماینده شرکت، محصولات و خدمات آنها هستند، ثبت نام می کند.
4. برندسازی فرهنگی
تئوری برندسازی فرهنگی زمانی توسط شرکتهای مسافرتی و گردشگری انجام میشود که قرار است فرهنگ خاصی از هر شهر، منطقه یا کشوری به بازار هدف و مخاطبان هدف تبلیغ شود. مشابه این مورد در مورد برندینگ جغرافیایی است که در آن یک کشور، شهر یا منطقه خاص بازاریابی و تبلیغ می شود.
5. نام تجاری مشترک
برندسازی مشترک زمانی است که از دو یا چند برند بر روی یک محصول خاص با هدف طراحی محصولی با کیفیت و کارایی بالا استفاده می شود.
6. برندسازی خدمات
مشابه برندهای محصول است، اما شامل افزودن ارزش درک شده به خدمات نیز می شود. از برخی جهات نسبت به توسعه یک نام تجاری محصول بسیار دشوار است زیرا خود ارائه ماهیت کمتر ملموس است. در زمینه هایی مانند خدمات حرفه ای مفید است و بازاریابان را قادر می سازد تا از رقابت برای مهارت در مقابل مهارتی که اثبات آن دشوار است و اغلب حول محور بحث قیمت می چرخد، از طریق مرتبط کردن برند خود با احساسات مشتری اجتناب کنند.
5) برندسازی سرمایه گذار
معمولاً این نوع طبقهبندی برند برای برندهای فهرست شده عمومی و عملکردهای روابط سرمایهگذار اعمال میشود. این واحد تجاری فهرست شده را به عنوان یک سرمایه گذاری و به عنوان سهام عملکردی قرار می دهد و امور مالی و استراتژی را با جنبه هایی مانند ارزش پیشنهادی، هدف، و به طور فزاینده ای، شهرت گسترده تر از طریق جنبه مسئولیت اجتماعی شرکت ترکیب می کند. همانطور که مایک تیسدال به شما خواهد گفت، یک برند سرمایه گذار قوی، انعطاف پذیری قیمت سهام و درک آگاهانه از ارزش در بازار را ارائه می دهد.
6) برندسازی NGO (سازمان غیردولتی) یا غیرانتفاعی
این بخش به طور خاص به دنبال مدلهای ارزشی فراتر از صرف جمعآوری سرمایه برای هدایت مأموریتهای اجتماعی در روابط برادری تجاری است. این طبقهبندی برند توسط برخی در جوامع غیرانتفاعی پذیرفته نمیشود، زیرا بهعنوان فروختهشده تلقی میشود.
۷) برندسازی عمومی
همچنین به عنوان برندسازی دولتی شناخته میشود و بسیاری استدلال میکنند که شما نمیتوانید چیزی را برندسازی کنید که انتخاب مصرفکننده و مدل رقابتی در ماهیت کلی آن وجود ندارد. این بدان معنا نیست که نمی توانید از رشته ها و روش های استراتژی برند برای افزایش درک و اعتماد ذینفعان نسبت به نهادهای دولتی در صنعت استفاده کنید. به همین دلیل است که من در مورد نیاز نهادهای عمومی به توسعه علائم تجاری به جای مارک ها صحبت می کنم.
8) برندسازی فعال
همچنین به عنوان یک برند هدف شناخته می شود. این نوع طبقهبندی برند مترادف با علت یا هدف است تا جایی که همسویی وجه تمایز آن را در ذهن مصرفکنندگان و بازار به عنوان یک کل مشخص میکند. نمونههای کلاسیک آن بادی شاپ است که بهشدت توسط پایه ضد ظلم به حیوانات تعریف شده است. و Benetton که با تعصب و مسائل جهانی با شدتی روبرو می شود که باعث منفور و تحسین در صنعت شده است.
9) برندسازی اخلاقی
به دو صورت استفاده می شود. اولین مورد به عنوان توصیفی از نحوه عملکرد برندها، بهویژه شیوههایی که استفاده میکنند و تعهداتی که در زمینههایی مانند ایمنی کارگران، انجام CSR نشان میدهند، و بیشتر تعریف میکند که یک برند اخلاقی است یا نه؟. ثانیاً، نشانههای کیفیتی است که مصرفکنندگان از نظر و ویژگیهای اطمینان از مسئولیتپذیری برندهایی که انتخاب میکنند به دنبال آن هستند. شاید موفق ترین و معروف ترین نمونه چنین برندی، Fairtrade باشد.
10) برندسازی افراد مشهور
میتوان آن را تعریف و طبقهبندی کرد که چگونه شخصیتهای معروف موقعیت پرمخاطب خود را با استفاده از ترکیبی از محتوای ارائهشده در رسانههای اجتماعی، ظاهر، تبلیغات محصولات و ستونهای شایعات تجاری برای حفظ علاقه دنبالکنندگان خود تعریف و طبقهبندی کرد. مدل کسبوکار برای این امر از ظاهر در تبلیغات ارتقای محصول تکامل یافته است و اکنون طیفی از اشکال مانند صدور مجوز، تأیید برند، نقشهای سفیر برند و افزایش تداعی برند از طریق مکانهای مختلف را به خود میگیرد.
11) برندسازی مواد تشکیل دهنده
نام تجاری جزء که به دلیل چیزی که به ارمغان می آورد، به ارزش یک برند دیگر می افزاید، به نام نام تجاری Ingredient شناخته می شود. از نمونه های معروف می توان به اینتل و تفلون اشاره کرد. در مقایسه با پیشنهادات OEM در بخش تولید که در آن یک جزء یک برچسب سفید است و به سادگی بخشی جدایی ناپذیر از زنجیره تامین را تشکیل می دهد، مارک های مواد تشکیل دهنده عناصر برجسته ای هستند که به ارزش کلی محصول می افزایند. یکی از دلایل اصلی این امر این است که آنها خود را به عنوان عناصری که باید در هنگام تصمیم گیری خرید به دنبال آنها باشند و در نظر گرفته شوند، به مشتریان عرضه می کنند.
12) برندسازی جهانی
برندهای جهانی به راحتی شناخته شده و به طور گسترده در سراسر جهان پراکنده می شوند. آنها مظهر نامهای خانوادگی هستند و مدل کسبوکارشان مبتنی بر جنبههای آشنایی، در دسترس بودن، و پایداری است، اگرچه سازگاری که زمانی مشخصه پیشنهادات آنها بود، و بر مدلهای عملیاتی آنها حاکم بود، اکنون به طور فزایندهای در معرض تهدید قرار گرفته است، زیرا خود را در حال ایجاد تغییرات، ظریف و غیره میبینند. برای پاسخگویی به سلایق و انتظارات فرهنگی مردم در مناطق مختلف عملیات خود.
13) برند سازی لوکس
برندهای پرستیژ و لوکسی که موقعیت اجتماعی و تایید را به مصرف کننده ارائه می کنند در میان قشر خاصی از جامعه کاملاً مشهور هستند. برندهای لوکس باید بر روی خط باریک بین انحصار و واقعیت در ماهیت پیشنهادات خود مذاکره کنند. آنها این کار را از طریق عوامل کیفیت، تداعی و داستان انجام می دهند. این برندها ارائه تصویر و آرزوها را به بازارهای خود کامل کردهاند، با این حال طبیعتاً در برابر تغییر در ادراک و اعتماد مصرفکننده آسیبپذیر هستند و تحت فشار فزایندهای از سوی مارکهای «لوکس مقرونبهصرفه» در دسترس مشتریان قرار دارند.
بهترین مشاور برند سازی کیست؟
بهترین مشاور برندینگ دکتر محسن سیفی است. دکتر محسن سیفی بهترین مشاور برندینگ ایران است زیرا تمام شاخص های علمی و عملی لازم و مرتبط با آن را دارد:
- آشنایی علمی با موضوع برندینگ
- انتشار کتاب دانشنامه برند یکی از جامع ترین کتاب های حوزه برندینگ ایران
- انتشار مقالات علمی در پورنال ها و کنفرانس های ملی و بین المللی معتبر بازاریابی
- تجربه عملی مشاوره بازاریابی و برندینگ شرکت های معتبر
- آشنایی کامل با هویت برند و هویت بصری و طراحی لوگو
7 پاسخ
بهترین مشاور برند سازی و برندینگ اصفهان
مشاور برندینگ و برند سازی فقط دکتر محسن سیفی
مشاور برند سازی اصفهان در آژانس دکتر محسن سیفی عالی است
مشاور بازاریابی و برند سازی با علم و دانش
بهترین مشاور در حوزه برند سازی و برندینگ شهر اصفهان
بهترین مشاور و مدرس برندسازی و برندینگ ایران دکتر محسن سیفی
برترین مشاور برند سازی ایران