Png File
جستجو کردن
Close this search box.

بهترین مشاور فروش

تلگرام
واتساپ
توئیتر
ایمیل
5/5 - (14 امتیاز)

بهترین مشاور فروش

وقتی در مورد بهترین مشاور فروش صحبت می‌شود، بسیاری از مردم اینطور تصور می‌کنند: دفترچه تلفن را باز می‌کنند یا فهرستی می‌خرند، شروع به تماس می‌کنند، با مشاوران احتمالی صحبت می‌کنند و معامله را می‌بندند. بخوانید و تکرار کنید. برای شناخت بهترین مشاور فروش نیاز است تا شما در مورد سوابق و رزومه بهترین مشاور فروش تحقیق کنید سپس، از بین برترین مشاوران فروش انتخاب کنید. در نهایت، برخی از افراد وارد مشاور فروش می شوند و آموزش فروش یا کسب و کار مشاوره راه اندازی می کنند در حالی که هیچ دانش تخصصی در این حوزه ندارند.

بهترین مشاور فروش تهران

دکتر محسن سیفی یکی از بهترین مشاوران فروش و بازاریابی در ایران می باشند. دکتر محسن سیفی همچنین مدیر تیم مشاوران hibrand.ir  می‌باشند. برای مشاوره فروش کافی است از طریق لینک های تماس با ایشان درخواست مشاوره بدهید.

بهترین تیم مشاور فروش تهران

بهترین تیم مشاور بازاریابی و فروش تهران، تیم مشاوران hibrand.ir  می‌باشند. برای مشاوره فروش با بهترین تیم مشاور فروش و بازاریابی تهران کافی است از طریق لینک های تماس با ایشان درخواست مشاوره بدهید.

 محتوای مقاله ما:

  • تعریف مشاور فروش چیست؟
  • مشاور فروش چه می کند؟
  • الزامات مشاور فروش
  • تحصیلات مشاور فروش
  • آموزش های مشاور فروش
  • گواهینامه ها، مجوزهای مشاور فروش
  • مهارت های مشاور فروش
  • چگونه مشاور فروش شویم؟
  • مشاور فروش را بهتر درک کنید.
  • جایگاه مشاور فروش را پیدا کنید.
  • تحصیلات مرتبط با مشاور فروش را دنبال کنید.
  • کسب تجربه کاری در مشاور فروش
  • شبکه مشاور فروش خود را بسازید.
  • مهارت های نرم مشاور فروش خود را تقویت کنید.

تعریف مشاور فروش چیست؟

مشاور فروش فروشنده ای است که از رویکرد مشاوره ای برای تبلیغ محصول یا خدمات خود استفاده می کند. به عنوان یک مشاور فروش، وظایف شغلی اصلی شما مشابه وظایف یک نماینده فروش سنتی را انجام می دهد، از جمله ارائه اطلاعات و فروش محصولات و خدمات به مشتریان.

زمانی که محصول یا خدمات فنی، پیچیده یا سفارشی است، کارفرمایان گاهی مشاوران فروش را به نمایندگان فروش ترجیح می دهند. در برخی شرایط، یک مشاور فروش می‌تواند به یک مشاور خارجی که توسط یک مشتری یا شرکت استخدام شده است مراجعه کند تا عملیات فروش آنها را بررسی کند.

مشاوران فروش معمولاً به صورت تمام وقت برای شرکت های مشاوره کار می کنند، در حالی که دیگران ممکن است مستقیماً با شرکت ها به عنوان مشاوران قراردادی کار کنند. حقوق و دستمزد مشاوران فروش بسته به سطح تحصیلات، گواهینامه ها، مهارت ها و تجربه و همچنین محل، اندازه و نوع کارفرما متفاوت است.

سطح دستمزد مشاور فروش

سطح دستمزد مشاور فروش در ایالات متحده در محدوده زیر است:

  • سطح حقوق رایج در ایالات متحده: 67703 دلار در سال
  • برخی حقوق می تواند از 14000 دلار تا 173000 دلار در سال متغیر باشد.

مشاور فروش چه می کند؟

مشاور فروش مهارت ها و تجربیات خود را برای کمک به کسب و کارها برای افزایش فروش با پیشنهاد بهبودهای خاص در فرآیندهای شرکت به کار می گیرد. یک مشاور فروش ممکن است برای یک شرکت مشاوره کار کند یا می تواند خوداشتغال باشد و مستقیماً با مشتریان بر اساس قرارداد کار کند.

سایر وظایف مشاور فروش ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • با استفاده از دایرکتوری‌های تجاری، دنبال کردن سرنخ‌های مشتریان فعلی و شرکت در نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های مرتبط، مشتریان بالقوه را شناسایی کنید.
  • با مشتریان احتمالی و فعلی تماس بگیرید تا در مورد نیازهای آنها صحبت کنید و توضیح دهید که چگونه محصولات و خدمات خاص می توانند این نیازها را برآورده کنند.
  • قرار ملاقات های فروش را با مشتریان احتمالی و فعلی برنامه ریزی کنید.
  • بر ویژگی‌های محصول تأکید کنید که نیازهای مشتریان را برآورده می‌کند و مزیت‌ های رقابتی محصول را نسبت به سایر رقبا نشان می‌دهد.
  • در مورد قیمت ها، شرایط فروش و همچنین قراردادهای خدمات مذاکره کنید.
  • برای کمک به بهبود آگاهی از برند و حضور آنلاین، با تیم بازاریابی همکاری کنید.
  • با سایر همکاران و مشاوران فروش ملاقات کنید تا در مورد روش های نوآورانه برای فروش موثر به مشتریان بحث کنید.
  • به طور مداوم راه های جدیدی برای جذاب تر کردن محصولات و خدمات برای مشتریان فعلی و آینده پیدا کنید.
  • نشان دادن دانش پیشرفته فروش، و به روز نگه داشتن تمام خط مشی ها و رویه های شرکت، و همچنین نیازهای متغیر مشتریان.
  • با مشتریان پیگیری کنید تا مطمئن شوید که از خرید خود راضی هستند و به هر سوال یا نگرانی پاسخ دهید.

الزامات مشاور فروش

تحصیلات

  • کارشناسی ارشد یا دکترا در یکی از گرایش های مدیریت بازارگانی یا بازاریابی،  برای بسیاری از موقعیت ها، عمدتاً فروش محصولات غیر فنی یا غیر علمی، کافی است. با این حال، کسانی که محصولات فنی و علمی می فروشند معمولاً باید دارای مدرک لیسانس فنی مرتبط باشند.
  • مدرک لیسانس در مدیریت بازرگانی، مدیریت بازرگانی، بازاریابی، تبلیغات یا ارتباطات معمولاً برای اکثر موقعیت های مشاور فروش شرکت های کوچک ترجیح داده می شود. همچنین، مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) در پیشبرد شغل شما مفید است.

آموزش مشاور فروش

معمولاً از مشاوران فروش خواسته می شود که میزان و کیفیت خاصی از تجربه کاری در زمینه فروش، بازاریابی یا تبلیغات جمع آوری کرده باشند. کسانی که تجربه کاری طولانی ندارند باید برای شرکت در یک شغل ابتدایی برای دریافت دوره های آموزشی ارزشمند آماده شوند.

بسیاری از شرکت ها دوره های آموزشی رسمی برای مشاوران فروش دارند که حداکثر 1 سال طول می کشد. کارمندان جدید را می توان با همراهی با کارگران باتجربه در تماس های فروش آموزش دید. همانطور که آنها با محصولات و مشتریان شرکت آشنا می شوند، کارگران جدید مسئولیت بیشتری پیدا می کنند تا زمانی که در نهایت قلمرو خود را کنترل کنند.

گواهینامه ها، مجوزهای مشاور فروش

گواهینامه ها، مجوزها و اعتبار صلاحیت های یک مشاور فروش حرفه ای را برای کارفرمایان فعلی و آینده نشان می دهد. آنها همچنین مشاوران فروش را قادر می سازند تا دانش عملی بیشتری در مورد مسئولیت های روزانه خود به دست آورند، تخصص خود را بهبود بخشند و به پیشرفت شغلی خود ادامه دهند. برخی از محبوب ترین گواهینامه ها برای متخصصان فروش عبارتند از:

گواهی نامه کارشناس فروش حرفه ای خبره (CPSP):

 این برنامه توسط انجمن ملی فروشندگان حرفه ای (NASP) ارائه شده است که برای ارتقای مهارت های حرفه ای فروش طراحی شده است. CPSP بر نحوه انتقال مشتریان در مراحل فروش با استفاده از استراتژی‌های فروش مدرن، ایجاد عادت‌هایی که باعث موفقیت می‌شود، و تمرین تکنیک‌های کمتر شناخته شده 1% از متخصصان فروش برتر در سراسر جهان تمرکز دارد. این گواهی را می توان با ثبت نام و تکمیل برنامه با NASP به دست آورد.

گواهینامه حرفه ای فروش داخلی (CISP):

 برنامه CISP که توسط انجمن آمریکایی متخصصان فروش داخلی (AA-ISP) ارائه شده است، شامل 10 دوره سختگیرانه و یک آزمون نقش آفرینی از تماس های فروش زنده با افراد بالقوه است. این گواهینامه به مدت سه سال معتبر است. دارندگان باید با گذراندن حداقل پنج اعتبار آموزش فروش مستمر (CSE) گواهینامه را تمدید کنند.

گواهی نامه رهبری فروش حرفه ای خبره (CSLP).

 این گواهینامه انجمن مدیریت فروش شامل مجموعه‌ای از دوره‌های آموزش الکترونیکی یا کارگاه‌های حضوری، یک آزمون جامع و الزامات خاص مرتبط با نقش است.

علاوه بر این، بسیاری از افراد در این شغل دارای گواهینامه فروش حرفه ای (CSP) یا نماینده تولید کنندگان حرفه ای خبره (CPMR) هستند که هر دو توسط بنیاد تحقیقات آموزشی نمایندگان تولیدکنندگان (MRERF) ارائه شده است. گواهینامه ها به طور کلی شامل تکمیل آموزش فنی رسمی و قبولی در یک آزمون است. علاوه بر این، CPMR به 10 ساعت آموزش مداوم در سال برای حفظ گواهینامه نیاز دارد.

مهارت های مشاور فروش

یک مشاور فروش به مهارت‌های سخت قوی برای محصولات یا خدماتی که پشتیبانی می‌کند، و همچنین مهارت‌های نرم برای برقراری ارتباط با افراد نیاز دارد. با داشتن این مهارت ها، آنها می توانند معامله ای را ببندند که هم برای شرکت و هم برای مشتری ارزش ایجاد می کند. به طور خاص، در اینجا چند مهارت ضروری برای یک مشاور فروش برای موفقیت آورده شده است:

  1. مهارت های ارتباطی. مشاوران فروش باید بتوانند به طور متقاعدکننده و مؤثر با مشتریان احتمالی، مشتریان و همکاران ارتباط برقرار کنند.
  2. مهارت های بین فردی. مشاوران فروش باید با انواع مختلف افراد به خوبی کار کنند. آنها باید بتوانند روابط سالمی با مشتریان و سایر اعضای تیم فروش ایجاد کنند. در حالی که برخی از مشاوران فروش توانایی طبیعی برای برقراری ارتباط سریع با مشتری احتمالی دارند، برخی دیگر می توانند تکنیک هایی را برای آسان تر کردن این کار بیاموزند.
  3. مدیریت زمان. تنظیم جلسات، تماس های تلفنی و ارائه ها مستلزم مدیریت موثر زمان توسط مشاوران فروش است.
  4. سخنرانی عمومی. یک مشاور فروش باید هنگام ارائه یک ارائه متقاعد کننده یا نمایش محصول، اعتماد به نفس داشته باشد و بیان کند. علاوه بر این، برقراری تماس با مشتری بالقوه ای که انتظار عقد قرارداد را ندارد، یا تماس سرد، نیازمند اعتماد به نفس و خونسردی است.
  5. مهارت های خدمات مشتری. مشاوران فروش باید بتوانند قبل و بعد از معامله به نیازها و نگرانی های مشتری گوش دهند.
  6. مهارت های سازمانی. مدیریت برنامه‌ها و انجام مهلت‌ها مستلزم آن است که مشاوران فروش در حفظ سوابق و سازماندهی برای حداکثر کارایی خوب عمل کنند.
  7. مهارتهای فنی. مشاوران فروش باید در استفاده از رایانه، دستگاه های تلفن همراه و نرم افزارهای مدیریت فروش یا مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) مسلط باشند. برخی از شرکت ها از برنامه های نرم افزاری خاصی برای مدیریت سرنخ ها، مستندسازی تمام اطلاعات مشتری، ارسال و دریافت قراردادهای دیجیتال و موارد دیگر استفاده می کنند.

چگونه مشاور فروش شویم؟

پس از اطلاعات لازم شغل مشاور فروش، آیا برای تبدیل شدن به یک مشاور فروش حرفه ای علاقه و هیجان دارید؟

در این بخش، ما شما را از متداول ترین مراحل برای پیگیری حرفه خود به عنوان مشاور فروش راهنمایی می کنیم.

۱– محصولات حرفه ای را بهتر بشناسید.

مشاوران فروش معمولاً در یک طبقه فروش کار می کنند، جایی که به مشتریان نزدیک می شوند، نیازهای آنها را تعیین می کنند و محصولات یا خدماتی را پیشنهاد می کنند که این نیازها را برآورده کنند. مشاوران باید در کارکردهای فنی و مشخصات محصولاتی که می فروشند به خوبی آشنا باشند، زیرا اغلب مواردی مانند گوشی های هوشمند را به مشتریان نشان می دهند. یک نکته کوچک برای درک این موقعیت این است که شرح وظایف (JDs) شرکت ها و سازمان ها را به طور کامل بخوانید.

2. جایگاه خود را پیدا کنید.

برای مشاوران فروش، هیچ مسیر واحدی برای دریافت نقش وجود ندارد. اکثر مشاوران فروش در صنایع خاص یا تخصصی تخصص دارند. برای تعیین حوزه تخصصی خود، به این فکر کنید که به کدام حوزه‌ها بیشتر علاقه دارید و تجربه دارید.

3. تحصیلات مرتبط را دنبال کنید.

اکثر فرصت‌های شغلی برای مشاوران خرده‌فروشی دارای شرایط تحصیلی کم یا بدون نیاز هستند، اما معمولاً مدرک دبیرستان یا معادل آن ترجیح داده می‌شود. با این حال، مدرک دانشگاهی 2 ساله یا 4 ساله برای کسانی که می خواهند در نهایت به موقعیت های مدیریتی در زمینه فروش دست یابند، توصیه می شود.

بسته به جایگاه انتخابی خود، مدرکی را در رشته مربوطه دنبال کنید. در مورد الزامات آموزشی صنعت خود تحقیق کنید و تحصیلات خود را برای ایجاد دانش خود در این زمینه و برآورده کردن الزامات آموزشی دنبال کنید.

4. کسب تجربه کاری

به عنوان یک مشاور فروش مشتاق، باید تا حد امکان تجربه صنعتی در زمینه فروش، توسعه کسب و کار و بازاریابی کسب کنید. بسیاری از مشاوران فروش با کار به عنوان همکاران فروش جوان یا سایر موقعیت های فروش سطح ابتدایی شروع می کنند. سپس، آنها می توانند به سمت نقش های رهبری حرکت کنند، که شامل راهنمایی و آموزش همکاران فروش جدید است.

5. شبکه خود را بسازید.

شغل به عنوان مشاور فروش از این جهت خاص و منحصر به فرد است که اغلب به یک شبکه حرفه ای گسترده برای تشکیل و رشد پایگاه مشتری متکی است. شبکه سازی با سایر متخصصان کسب و کار می تواند به مشاوران فروش کمک کند تا با کارفرمایان و مشتریان بالقوه ملاقات کنند.

بنابراین، باید شرکت در رویدادهای شبکه را برای انجام قراردادهای خالص در نظر بگیرید. همچنین می توانید از همکاران و سایر آشنایان خود بخواهید که قراردادهای خود را به شما معرفی کنند.

6. مهارت های نرم خود را تقویت کنید.

مشاوران فروش موفق دارای مجموعه گسترده ای از مهارت های نرم هستند که به طور کلی شامل مهارت های ارتباطی، مذاکره، متقاعدسازی، حل مسئله، خدمات مشتری و سخنرانی عمومی می شود. بنابراین، روز به روز پیشرفت خود را متوقف نکنید!

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه چیزی میخوانید

مقالات مرتبط