Png File
جستجو کردن
Close this search box.

6مزیت برند سازی

تلگرام
واتساپ
توئیتر
ایمیل
5/5 - (4 امتیاز)

 6 مزیت مهم برندسازی

در این مقاله تلاش شده تا با تعریف و ارائه ابعاد برند سازی 9 مزیت مهم برند سازی برای کسب و کار ها را ارائه کنیم. برند سازی مزیت های بسیار زیادی برای کسب و کار ها دارد که در زیر به ابعاد مختلف آن اشاره شده است.

تعرف برند ساز

برندسازی را می‌توان فرآیندی تعریف کرد که یک نام و تصویر متمایز و منحصربه‌فرد از شرکت یا یک محصول در بازار و در ذهن مصرف‌کنندگان از طریق کمپین‌های مختلف تبلیغاتی و تبلیغاتی با پیام و مضمون منسجم ارائه می‌شود.

هدف اصلی برند سازی

هدف اصلی برندسازی، ایجاد حضوری قابل توجه و متمایز در بازار و صنعت در کل، ایجاد آگاهی در مورد شرکت و پیشنهادات آن و جذب و حفظ مشتریان وفادار است.

مشاور برند سازی

دکتر محسن سیفی یکی از بهترین مشاوران برند سازی و طراحی هویت بصری در ایران می باشند. دکتر محسن سیفی همچنین مدیر تیم مشاوران hibrand.ir  می‌باشند. دکتر محسن سیفی مشاور برند سازی و طراحی هویت بصری را از سال های ابتدایی تحصیلا تکمیلی خود آغاز کرد و رزومه اجرایی زیر را در زمینه برند سازی و طراحی هویت بصری دارد:

  • رئیس کمیته گیمیفیکیشن در انجمن بازاریابی ایران
  • تالیف و ترجمه 8 کتاب در حوزه برند سازی و طراحی هویت بصری
  • دبیر علمی اولین کنفرانس بازی پردازی و جایزه ملی گیمیفیکیشن
  • دارای سوابق و طرح های اجرایی در حوزه برند سازی و طراحی هویت بصری
  • مدرس دوره های متعدد در زمینه برند سازی و طراحی هویت بصری

بهترین تیم مشاور برند سازی و طراحی هویت بصری

تیم مشاوران hibrand.ir  یکی از بهترین مشاوران برند سازی و طراحی هویت بصری در ایران می‌باشند. تیم مشاور برند سازی و طراحی هویت بصری hibrand.ir  دارای مزیت های زیر نسبت به دیگر تیم های مشاور برند سازی و طراحی هویت بصری است:

  • بهره مندی از بهترین متخصصان حوزه برند سازی و طراحی هویت بصری ایران
  • آشنایی کامل علمی و عملی با حوزه برند سازی و طراحی هویت بصری
  • سوابق اجرایی قوی اعضا در برند سازی و طراحی هویت بصری
  • ارتباطات سازمانی و فرا سازمانی با نهاد های مرتبط با حوزه برند سازی و طراحی هویت بصری

مثال برند سازی موفق

اپل به عنوان نمونه ای عالی از برندسازی در دنیای تجارت می باشد. اپل یکی از غول های فناورانه بسیار مشهور است که محصولات خود را مانند تلفن های همراه، آی پد، آی پاد، لپ تاپ، ساعت های دیجیتال و سیستم های کامپیوتری از جمله دیگر محصولات خود را عرضه می کند و بسیار مناسب خود را به عنوان یک نوآورانه و مسیر معرفی کرده است. – نام تجاری قوی که محصولاتی را ارائه می دهد که برتری عملیاتی را ارائه می دهند و در سطوح با کیفیت و کلاس بالا هستند. درست از رابط محصولات، طراحی، بسته‌بندی، بازاریابی و کمپین‌های تبلیغاتی گرفته تا فضای داخلی خرده‌فروشی‌هایش.

استراتژی برند اپل چیست؟ جایگاه برند اپل بر استفاده از فناوری ساده‌سازی تمرکز دارد تا به مصرف‌کنندگان کمک کند احساس باهوش‌تر کنند. این به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا بیشتر و بیشتر انجام دهند. این توسط تفکر در مورد تجربه مصرف کننده ایده آل و استفاده از آن برای بازگشت به نحوه ارائه فناوری پشتیبانی می شود.

ضریب فراخوانی برند اپل واقعاً بالا است زیرا لوگوی شرکت نشان می‌دهد که یک سیب گاز گرفته در بازار و در بین مشتریان این برند یک موفقیت فوری بود. این برند مجموعه ای از مشتریان وفادار و فالوورهای خود را دارد که به طور اختصاصی منتظر راه اندازی های جدید آن هستند و علیرغم دور ریختن مبالغ بالا فقط محصولات این برند را خریداری می کنند. حتی سطح خدمات مشتری عالی و در درجه اول است.

چرا برندسازی اپل تا این حد موفق است؟ موفقیت اپل در یک چشم انداز استراتژیک نهفته است که از محاسبات دسکتاپ ساده فراتر رفته و شامل دستگاه های تلفن همراه و پوشیدنی ها می شود. هم عملکرد و هم طراحی محرک های کلیدی برند اپل و موفقیت مداوم آن هستند.

 

6  مزیت اصلی برندسازی:

امروزه برندسازی مشتریان وفادار برای کسب و کار  ایجاد می کند. شما فقط مشتریانی را نمی خواهید که برند شما را بشناسند و یک بار از کسب و کار شما استفاده کنند، بلکه می خواهید مشتریانی ایجاد کنید که به بازگشت ادامه دهند. با برندسازی خوب، می‌توانید جنبه انسانی‌تری به برند خود بدهید، که مشتریان شما می‌توانند بیشتر از شرکتی که کاملاً تماماً تجارت است با آن ارتباط برقرار کنند. مزایای برند سازی طبق موارد زیر ارائه شده است:

 

  1. آگاهی مشتری:

امروزه مصرف کننده به دلیل استفاده زیاد از رسانه های اجتماعی به علاوه فعالیت های تبلیغاتی و بازاریابی مانند بازاریابی دیجیتال و فعالیت های مختلف ATL و BTL در معرض گزینه ها و جایگزین های زیادی قرار گرفته است و هر برندی در بازار تلاش می کند تا حضور خود را در بازار افزایش دهد. ذهن مصرف کنندگان را در نظر گرفته و آنها را از عرضه های آن آگاه سازد. از این رو، یکی از مزایای برندسازی این است که وقتی نام تجاری به درستی انجام شود، سطح آگاهی مشتری افزایش می یابد، زیرا دائماً در مورد برند و ارائه محصولات و خدمات آن با پیامی ثابت از طریق تبلیغات و تبلیغات مختلف چکش می شود. کمپین ها

  1. وفاداری مشتری:

هنگامی که مصرف کننده در خرید محصول یا خدمات با نام تجاری افراط می کند و خدمات مشتری خوبی را تجربه می کند، مطمئناً برای خرید مجدد مراجعه می کند. و هنگامی که همان مصرف کننده، برندسازی و کمپین های تبلیغاتی برند را در احتکار تابلوهای تبلیغاتی، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات چاپی یا در رسانه های اجتماعی یا کانال های دیجیتال می بیند. او ارتباط خود را با نام تجاری به یاد می آورد و از تصمیم خرید خود احساس خوشحالی و اطمینان بیشتری می کند که او را نسبت به برند وفادارتر می کند.

 

  1. تمایز محصول:

برندهای زیادی در بازار وجود دارند که خط تولید و خدمات مشابهی را به مجموعه ای از مشتریان و بازار هدف ارائه می کنند، اما عناصر منحصر به فردی وجود دارند که یک محصول را از محصول دیگر متمایز می کنند. آگاهی دادن به مشتریان در مورد این عامل تمایز محصول، کار ابتکارات و اقدامات برندسازی از طریق کمپین ها و ابزارهای مختلف است تا محصول برند را از سایر محصولات موجود در بازار با مزیت منحصر به فرد متمایز کند. و اگر ضریب تمایز بتواند مشکلات مصرف کنندگان را حل کند، مطمئناً فروش و سود شرکت در بالا خواهد بود.

  1. مزیت رقابتی:

همانطور که قبلاً بحث شد، نام تجاری باید با رقابت سختی از سوی بازیگران موجود و همچنین شرکت‌های تازه وارد در بازار که محصولات و خدمات را در خطوط مشابه به اضافه مخاطبان هدف ارائه می‌کنند، روبرو شود و بازار نیز مشابه است. یکی از مزایای برندسازی این است که به برند کمک می‌کند هویتی متمایز در بازار و در ذهن مصرف‌کنندگان از طریق کمپین‌های تبلیغاتی و تبلیغاتی حک کند که پیشنهادهای فروش منحصر به فرد و عوامل متمایزکننده را برجسته می‌کند و در نتیجه به برند مزیت رقابتی می‌دهد.

 

  1. معرفی محصولات و خدمات جدید:

هنگامی که برند با انجام اقدامات صحیح برندسازی به اهداف وفاداری مشتری و فروش و سود بالاتر با یک خط خاص از محصولات یا خدمات دست یافت، برند می‌تواند خط جدیدی از محصولات و خدمات را معرفی کند زیرا میراث قوی از محصولات و خدمات دارد. پیشنهادات با کیفیت و بهترین سطح خدمات مشتری. بعلاوه، مصرف کنندگان به برند بسیار ایمان و اعتماد دارند و مطمئناً از خرید خط جدید محصولات یا خدمات معرفی شده لذت خواهند برد. همچنین، برند می‌تواند از مجموعه جدید مخاطبان هدف و مکان‌های دست نخورده بازار نیز استفاده کند.

  1. جذب سرمایه گذاران:

از جمله مزایای برندسازی، قدرت جذب سرمایه گذاران در زمانی است که شرکت به منابع مالی نیاز دارد، زیرا برند هویت خاص خود را در بازار ارائه می دهد و محصولات و خدماتی را ارائه می دهد که خواسته های متجاوزان را برآورده می کند. برندسازی  برای شرکت امری یکباره نیست، بلکه فرآیندی مستمر و ثابت برای حضور در دید و ذهن مصرف کنندگان است.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه چیزی میخوانید

مقالات مرتبط