Png File
جستجو کردن
Close this search box.

مشاوره برندینگ

تلگرام
واتساپ
توئیتر
ایمیل
5/5 - (7 امتیاز)

مشاوره برندینگ

مشاور برندینگ از مشاغل جدیدی است که به تازگی در دنیا طرفدار پیدا کرده است. مشاور برندینگ جزو مشاغلی است که تخصص بسیار زیادی در زمینه بازاریابی و برند سازی نیاز دارد. بهترین مشاور برند سازی ایران که دارای سوابق اجرایی و دارای کتاب چاپ شده در این زمینه است دکتر محسن سیفی می باشد.

برندینگ چیست؟

برندینگ به کار گیری استراتژی های برند سازی و تبلیغات در زمینه های بازاریابی و فروش شرکت ها است که ابعاد داخلی و خارجی دارد.

تعریف برندینگ

برندسازی فرآیند ایجاد یک درک قوی و مثبت از یک شرکت، محصولات یا خدمات آن در ذهن مشتری با ترکیب عناصری مانند لوگو، طراحی، بیانیه ماموریت و یک موضوع ثابت در تمام ارتباطات بازاریابی است.

مشاور برندینگ کیست

مشاور برندینگ شخصی است که شما را در جهت رسیدن به اهداف بازاریابی و برند سازی شرکتتان شما را راهنمایی و هدایت می کند.

4 مرحله برندینگ چیست؟

اگر بخشی از یک تیم بازاریابی هستید که وظیفه ساخت برند شرکت خود را دارد، می توانید این چهار مرحله را دنبال کنید:

  1. مخاطب هدف خود را مشخص کنید.
  2. موقعیت محصول و کسب و کار خود را تعیین کنید.
  3. شخصیت شرکت خود را تعریف کنید.
  4. یک لوگو و شعار انتخاب کنید.

بهترین مشاور برندینگ کیست؟

بهترین مشاور برندینگ دکتر محسن سیفی است. دکتر محسن سیفی بهترین مشاور برندینگ ایران است زیرا تمام شاخص های علمی و عملی لازم و مرتبط با آن را دارد:

  1. آشنایی علمی با موضوع برندینگ
  2. انتشار کتاب دانشنامه برند یکی از جامع ترین کتاب های حوزه برندینگ ایران
  3. انتشار مقالات علمی در پورنال ها و کنفرانس های ملی و بین المللی معتبر بازاریابی
  4. تجربه عملی مشاوره بازاریابی و برندینگ شرکت های معتبر
  5. آشنایی کامل با هویت برند و هویت بصری و طراحی لوگو

اهمیت مشاوره برندینگ

اهمیت مشاور برندینگ به علت رقابت شرکت ها بسیار زیاد است. برندینگ، پدیده ای که رفتار خریداران را متحول کرده است، زمانی که همه آنها به دنبال یافتن چیزهای عالی در فروشگاه ها هستند. اگر ابعاد یک برند قوی باشد، مشتریان نگران چیزی نیستند که در پس شکل گیری یک پدیده تبلیغاتی رخ می دهد، به این ترتیب برند آنها را به سمت خود در یک فروشگاه جذب می کند.

شرکت‌ها هم‌زمان تلاش‌های زیادی را برای ایجاد هویت برند خود در فضای شلوغ بازار انجام می‌دهند. برای اینکه واقعاً بفهمیم چه کاری باید انجام شود، همراه با مهم‌ترین بخش‌های متقابل آن «چه زمانی» و «چگونه» باید شروع کنیم؛ می شویم.

برندینگ  و نحوه شروع آن

برندینگ  این مفهوم مهم، به شکل کامل از نام تجاری متولد شد که امروزه بر سرنوشت یک محصول یا یک خدمات جدید در بازار حاکم است. خوب، کلمه برند از انگلیسی قدیم گرفته شده است که به معنای ” داغ زدن و یا چوب سوزان” است.

تاریخچه برندینگ

در سال 2700 قبل از میلاد از یک چوب فلزی داغ برای ایجاد علامت بر روی دام استفاده می شد تا صاحبان واقعی آنها بتوانند آنها را شناسایی کنند و در نتیجه از سرقت نیز جلوگیری شود. با توجه به این موضوع، تولیدکنندگان برای متمایز ساختن کالاهای خود در فضای شلوغ بازار شروع به علامت گذاری کالاهای خود کردند و از آن زمان تاکنون کل فرآیند تکامل زیادی پیدا کرده است. با این حال هیچ نام رسمی یا فرآیند تعریف شده ای برای آن وجود نداشت تا اینکه اخیراً انجمن بازاریابی آمریکا  یک تعریف رسمی از کل فرآیند به شرح زیر ارائه کرد:

تعریف انجمن بازاریابی آمریکا از برند

انجمن بازاریابی آمریکا برند را به شکل زیر تعریف می کند:

«برند نام، اصطلاح، علامت، نماد یا طرح یا ترکیبی از آنها است که به منظور شناسایی کالاها و خدمات یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان و متمایز ساختن آنها از کالاها و خدمات سایر فروشندگان است.»

بنابراین نام تجاری را می توان به عنوان فرآیندی درک کرد که به مدیر برند کمک می کند تا هویت مثبت متمایزی از محصول مورد بررسی را در ذهن مخاطب هدف مورد نظر ایجاد کند. استراتژی کامل برند باید با هر فعالیتی که برای ایجاد آگاهی بیشتر در مورد برند پیش می‌رود، در هم تنیده و کاملاً هماهنگ باشد.

مثال برندینگ

«گوگل» را می‌توان به‌عنوان مثالی شگفت ‌انگیز در شرایط کنونی در نظر گرفت، زیرا کاربران اینترنت، هر زمان که می‌خواهند یک یا دو مورد را جستجو کنند، فقط آن را در گوگل جستجو می‌کنند و اکنون گوگل مترادف جستجو شده است و این در مورد استراتژی‌های هوشمندانه برند می‌گوید. پشت آن

رشته برندسازی به این شکل بسیار جوان است و هنوز در حال تکامل است، اما مدیر برند باید با تصویری که می‌خواهد برندش در ذهن مصرف‌کننده به دست بیاورد، کاملاً واضح باشد، استراتژی‌های او باید بر این تمرکز داشته باشد که برندش چقدر خوب ایجاد می‌کند. ارتباط برقرار می کند و در قلب و ذهن مشتریان، مشتریان و مشتریان بالقوه قرار می گیرد، زیرا مجموع تجربیات و ادراکات آنها است. به هر حال، برند همان چیزی است که در ذهن مصرف کننده باقی می ماند، بسیار شبیه به خاطره ای که در آن به عنوان محصول یا خدمات فقط یک لحظه دیگر است، که بازه زمانی محدودی دارد!

اصول برندینگ چیست؟

هشت اصل برندینگ در دنیای امروزی وجود دارد که بسیار مهم است:

1 متمایز شوید داشتن یک محصول متمایز و مرتبط برای موفقیت بسیار مهم است. …

2 ادعای خود را مطرح کنید …

3 بینش را بیابید. …

4 به قول خود عمل کنید …

5 احساساتی شوید …

6 از خانه شروع کنید. …

7 مالک رسانه خود باشید. …

8 دیالوگ و گفتگو با مشتری را شروع کنید.

6 پاسخ

  1. بهترین مشاور برند سازی و برندینگ با مدرک دانشگاه و رزومه خوب

  2. بهترین مدرس فروش، بازاریابی، برندسازی در ایران

  3. بهترین مدرس و مشاور فروش، بازاریابی، برندسازی در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه چیزی میخوانید

مقالات مرتبط